تبعید خویش به دامان مادر خاک

باید طرح مبهم حقیقت را دور بیندازم .. همه آنچه دیوانه وار سالیان سال به دنبالش گشتم .. همه آنچه یافتم، کشف کردم و همه آنچه که مرا از شر زندگی روزمره خلاص می کرد .. همه را باید از یاد ببرم

آری واقعیت را باید بپذیرم بی آنکه باورش کنم .. می باید راهی نو بیابم برای آنکه مرا به زندگی وصل کند .. حدس می زدم که مرز خطر را رد کرده ام چرا که دیگر هیچ راهی برای ادامه نبود .. اینگونه که دنیای زمینی من فرو می ریخت می دانستم که قصد دارم در راه بی بازگشت قدم بگذارم .. وای که چقدر این جنون را دوست می دارم

عقلم بی تاب خواستار بازگشت من است .. نگاهی به آسمان می اندازم .. نگاهی به زمین .. نگاهی به مردمان .. من که هیچگاه نتواستم این دنیا را باور کنم چگونه خود را گره بزنم به زندگی که نقشها را باور کنم و زمینی شوم؟

جنگی در من است .. هر چه خواستم بدستم آورده ام حال که خواسته ای ندارم چگونه هدفی برای زندگی زمینی بیابم که دلم را راضی نگه دارد و من را اسیر دامان خاک کند تا دیگر بار هوس پرواز بر سرم نزند ..

سخت است خدای  من .. می دانم .. این تنها راهیست که می توانم صباحی دیگر را تاب بیاورم .. کمک کن .. روحم بی قرار است و جانم در آتش ..

 

/ 7 نظر / 6 بازدید
سپیده

"حال که خواسته ای ندارم چگونه هدفی برای زندگی زمینی بیابم" فکر می کنم همه چیز در همین نهفته است. سکوت و حرکت از برای هیچ...بودن و نبودن همواره... البته این را فقط می دانم ولی هنوز نتوانسته ام...[لبخند]

يك جيغيل كه هنوز به جيغيل بازي مشغول است .. چطوري مجنون؟

ایمان

بله یوناس من هستم. من؟ خرس تو خوبی؟

اشارات

با عرض سلام و تحیات خدمت شما خواهر عزیز و با تشکر از بازدیدی که از وب حقیر داشتید . ممنون و متشکر . راستش خواهرم بنده با این سواد اندک و قلیلم تا به حال به حدیثی نظیر آنچه شما نقل کردید بر خورد نکرده ام . ولی حدیثی را به خاطر دارم با این مضمون که شاید اصل اون حدیثی باشد که شما فرمودید : از فخر دوعالم محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم پرسیدند : یا رسول الله آیا بعد از شما وحی و پیامبری خواهد بود که ایشان جواب دادند : نه بعد از من پیامبری و وحیی نخواهد آمد ولیکن مبشّرات وزیدن خواهد گرفت و چون اصحاب از مبشّرات پرسیدند ایشان مبشّرات را بادهایی تشبیه کردند که از عالم قدس به دلهای مومنان وزیدن خواهند گرفت و حتا خواب صادق و رویای باطنی را نیز از همین جنس دانستند . در مورد ترجمه هم به روی چشم سعی می کنم اکثر کارها را ترجمه کنم اگر می بینید متن دعای حضرت ابراهیم ادهم(رض) را ترجمه نکردم بخاطر دعا بودنش بود و لازم دیدم متن عربی دعا را دست نزنم . در پناه حق - سبحانه و تعالی - باشید و الیک المصیر العبد الفقیر اشارات [گل]

اشارات - بخش اول

با عرض سلام و تحیات خدمت شماخواهر عزیز و گرامی . والا این سوالات البته ربط مستقیم به موضوعات وبلاگ بنده ندارد . ولی خودم به دلیل علاقه ی شخصی و پیگیری می توانم جوابهایی را برایتان ارسال کنم . البته در حد وسعم . زمان امری بسیار نسبی و غیر متمرکز است . البته همچنین مکان . بعد از نسبیت عالم و خاص انشتین کلا دیدگاه نسبت به زمان نیوتنی تغییر روش و ماهیت داد به زمان انشتینی . اصولا در دیگاه نیوتن زمان مانند همان جیزی است که اکثر مردم ما همین الان از آن دارند . یعنی امری ثابت و نامتغییر نسبت به پدیده ها . بعد از انشتین فهمیدیم که زمان هر کس با کس دیگر فرق دارد و اصولا طبق نسبیت انشتین همزمانی در جهان اتفاق نمی افتد . ادامه دارد . . .

اشارات - بخش دوم

ولی این مسئله در فیزیک نیوتن امکان دارد ببخشید بحث بسیار طولانی و پیچیده است و نمیشد در این مختصر بیان کرد . از منظر دین و عرفان و . . . هم بحث زمان با ذات اقدس الهی پیوند دارد و خداوند خود را در قرآن دهر یعنی زمانی که ابتدا و انتها ندارد می نامد . عرفا هم بحث های زیبا و طولانی در باب زمان دارند . از منظر ایشان زمان دو روی زمان انفسی و آفاقی دارد که زمان انفسی پیوند با درک روحانی روح عارف از زمان و خداوند دارد و زمان آفاقی پیوند با درک روحانی اعارف از تجلی خدا.وند و زمان در هستی . ادامه دارد . . .

اشارات - بخش سوم

ادامه . . . پدیده ی جهان های موازی در نظریه ی ریسمان ها مطرح شده است و فعلا ثابت نگشته . زیرا در این نظریه برای اثبات کلی به ۱۱ بعد نیاز است که فعلا چنین جیزی اثبات نگشته . اخیرا بوسیله ی شتاب دهنده ی سرن قصد آزمایشاتی در این زمینه بود که بُعد های مذکور ثابت نشد . پدیده ی جهان موازی یا همان ریسمان ها فعلا در حد فرضیه ای زیبا باقی مانده . البته این نظریه از لحاظ ریاضی بی نقص است ولی از منظر تجربی نیاز به آزمایش دارد . البته امروزه درک از مکان هم تغییر کرده که خود بحثی طولانی است . ببخشید اگر خیلی هول و عجولانه جواب دادم . بحث طولانی و پیچیده و من در این زمینه بی سوادم . شرمنده . در پناه حق - سبحانه و تعالی باشید و الیک المصیر اشارات